Saturday, April 27, 2013

Membongkar Rahsia Pembinaan Piramid Giza

Info

Sekian lama para saintis kebingungan tentang penjelasan bagaimana cara sebuah  piramid yang menjadi antara binaan ajaib dunia dibina. Hal ini kerana  teknologi bagi mengangkat batu-batuan besar mencapai ribuan kilogram ke  puncak-puncak bangunan belum memungkinkan di zamannya. Apakah rahsia di  sebalik pembinaan piramid ini?
Akhbar Amerika Times edisi 1  Disember 2006, menyiarkan berita saintifik yang mengesahkan bahawa  Firaun menggunakan tanah liat untuk membina piramid!

Info

Menurut kajian  tersebut disebutkan bahawa batu yang digunakan untuk membuat piramid  adalah tanah liat yang dipanaskan hingga membentuk batu keras yang sukar  dibezakan dengan batu asalnya.

Jika  difahami lebih dalam, ternyata Al-Quran telah mendedahkan hal ini 1400  tahun sebelem mereka mendedahkannya, perhatikan sebuah ayat dalam Al  Quran yang berikut,maksudnya:

"Dan berkata  Fir'aun: 'Hai pembesar kaumku, aku tidak mengetahui Tuhan bagimu selain  aku. Maka bakarlah Hai Haman untukku TANAH LIAT kemudian buatkanlah  untukku bangunan yang tinggi supaya aku dapat naik melihat Tuhan Musa,  dan sesungguhnya aku benar-benar yakin bahawa Dia dari orang-orang  pendusta. "(Al-Qasas: 38)

Para saintis mengatakan bahawa Firaun  mahir dalam ilmu kimia dalam menguruskan tanah liat hingga menjadi batu. Dan teknik tersebut menjadi hal yang sangat rahsia jika dilihat dari  kodifikasi nombor di batu yang mereka tinggalkan. Profesor Gilles  Hug dan Michel Profesor Barsoum menegaskan bahawa Piramid yang paling  besar di Giza, diperbuat dari dua jenis batu: batu alam dan batu-batu yang  dibuat secara manual atupun di sebut “olahan tanah liat”.

Info

Dan dalam kajian yang diterbitkan  oleh majalah "Journal of American Ceramic Society" menegaskan bahawa  Firaun menggunakan jenis tanah slurry untuk membina monumen yang tinggi,  termasuk piramid. Kerana tidak mungkin bagi seseorang untuk mengangkat  batu berat ribuan kilogram. Sementara untuk dasarnya, Firaun menggunakan  batu alam.
Lumpur tersebut merupakan campuran lumpur kapur di  tungku api yang dipanaskan dengan wap air garam dan berjaya membuat wap  air sehingga membentuk campuran tanah liat. Kemudian olahan itu  dituangkan dalam tempat yang disediakan di dinding piramid. Ringkasnya  lumpur yang sudah diolah mengikut saiz yang dikehendaki tersebut  dibakar, lalu diletakkan di tempat yang sudah disediakan di dinding  piramid.

Info

Profesor Davidovits telah mengambil  sampel batu piramid yang terbesar untuk dilakukan analisis dengan  menggunakan mikroskop elektron terhadap batu tersebut dan mencari jejak  reaksi segera yang menegaskan bahawa batu diperbuat dari lumpur. Selama  ini, tanpa penggunaan mikroskop elektron, ahli geologi belum mampu  membezakan antara batu alam dan batu buatan.

Info

Sebelumnya, seorang saintis Belgium,  Guy Demortier, telah bertahun-tahun mencari jawapan dari rahsia di  balik pembuatan batu besar di puncak-puncak piramid. Ia pun berkata,  "Setelah bertahun-tahun melakukan penyelidikan dan kajian, sekarang saya  baru yakin bahawa piramid yang terletak di Mesir dibuat dengan menggunakan tanah liat."
Penemuan oleh Dr Perancis Joseph  Davidovits soal batu-batu piramid yang ternyata terbuat dari olahan  lumpur ini memakan masa kira-kira dua puluh tahun. Sebuah kajian yang  lama tentang piramid Bosnia, "Piramid Matahari" dan menjelaskan bahawa  batu-batunya diperbuat dari tanah liat! Ini menegaskan bahawa kaedah ini  tersebar luas di masa lalu. (Gambar dari batu piramid).
Sebuah  gambar yang digunakan dalam casting batu-batu kuno piramid matahari  mengalir di Bosnia, dan kebenaran sains mengatakan bahawa sangat jelas  bahawa kaedah tertentu pada tuangan batu berasal dari tanah liat telah  dikenal sejak ribuan tahun yang lalu dalam tamadun yang berbeza baik  Romania atau Firaun!

Info

Subhanallah! bukti menakjubkan yang  menunjukkan bahawa bangunan bangunan raksasa, patung-patung raksasa dan  tiang-tiang yang ditemui dalam tamadun tinggi saat itu, juga dibina dari  tanah liat! Al-Quran adalah kitab pertama yang mendedahkan rahsia  bangunan piramid, bukan para ilmuwan Amerika dan Perancis.
Kita  tahu bahawa Nabi saw tidak pergi ke Mesir dan tidak pernah melihat  piramid, bahkan mungkin tidak pernah mendengar tentangnya. Kisah Firaun,  terjadi sebelum masa Nabi saw ribuan tahun yang lalu, dan tidak ada  satu pun di muka bumi ini pada masa itu yang mengetahui tentang rahsia  piramid. Sebelum ini, para saintis tidak pasti bahawa Firaun menggunakan  tanah liat dan panas untuk membina monumen tinggi kecuali beberapa  tahun kebelakangan ini.

Info

Ajaib, 1400 tahun yang lampau, Nabi  Muhammad saw, berbilang tahun selepas Berakhirnya Dinasti Firaun  memberitahu bahawa Firaun membina monumen yang kelak dinamakan Piramid  menggunakan TANAH LIAT.
Kenyataan ini sangat jelas dan kuat  membuktikan bahawa Nabi Muhammad saw tidaklah berbicara sesuai hawa  nafsunya saja melainkan petunjuk dari Allah yang menciptakan Firaun dan  menenggelamkannya, dan Dia pula yang menyelamatkan nabi Musa ... Dan Dia  pula yang memberitahu kepada Nabi terakhir-Nya akan hakikat ilmiah ini,  dan ayat ini menjadi saksi kebenaran kenabiannya di kemudian hari.

Technorati Tags:

No comments:

Post a Comment

SAMSUNG GALAXY S5

Samsung telah menampilkan generasi kelima Samsung Galaxy S iaitu S5 pada persida­ngan dan pameran ­Mobile World Congress 2014 di Barcelona, ...