Wednesday, May 2, 2012

MEDIA HARAPAN BANGSA

 

Sebelum ini saya cuma mendengar dari peminpin pembangkang tentang Utusan Malaysia ni sebagai akhbar politik. Tapi hari ini berita muka depan Utusan Malaysia membuktikan “tohmahan” pembangkang itu tepat.

Adakah berita ini perlu di letakkan di muka depan??? Bukankah Utusan Malaysia punya sisipan politik yang mana berita ini boleh di besarkan di sisipan itu. Mungkin tujuannya untuk menjatuhkan maruah orang yang terlibat dan bermotif politik. Tapi apa yang jadi bila orang yang tak de kena mengena dengan politik melihatnya, kanak-kanak sekolah, pelajar institut pengajian tinggi, remaja dan sebagainya.

Seharusnya pihak editor bertanggungjawab meletakkan tajuk yang lebih sesuai seperti yang dalam bulatan kuning. Bukankah ianya berita nasional???

Kalaulah Utusan Malaysia ini seperti Harakah saya mungkin tak hairan, tapi ianya akhbar Nasional yang dijual menyuluruh di seluruh negara dan dibaca oleh hampir semua peringkat umur, merupakan akhbar yang menjadi sumber rujukan untuk mendapatkan berita dan maklumat terkini didalam negara kita.

Tolong la wahai media harapan bangsa, anda mencerminkan  Melayu yang sebenarnya…

image

No comments:

Post a Comment

SAMSUNG GALAXY S5

Samsung telah menampilkan generasi kelima Samsung Galaxy S iaitu S5 pada persida­ngan dan pameran ­Mobile World Congress 2014 di Barcelona, ...